KPI SEO – 10 indicatori pentru masurarea performantei campaniei SEO

Poti masura rezultatele oricarei campanii SEO folosind indicatori de performanta KPI SEO specifici. Monitorizand acesti indicatori, poti identifica cu usurinta care tactici dau rezultate si poti face imbunatatiri, obtinand astfel o campanie SEO de succes.
kpi seo, campanie seo de succes

 

      10 KPI SEO pentru o campanie SEO de succes

 

       KPI SEO #1:  Traficul organic si conversiile asistate – indicatori KPI SEO masurati cu ajutorul contului Google Analytics

 

Traficul organic este unul dintre cei mai important KPI’s ai campaniei SEO. Aceasta metrica masoara numarul de vizitatori proveniti din trafic organic (brand sau non-brand) care ti-au vizitat  site-ul. Daca ai un cont de Google Analytics – si cu siguranta ar trebui sa ai unul deoarece fara acesta nu ai cum sa culegi date – vei putea urmari numarul de sesiuni organice zilnice. Din sectiunea Organic Traffic vei putea urmari numarul de useri, numarul de sesiuni si numarul de conversii, pentru fiecare pagina a site-ului. Pentru a urmari numarul de conversii asistate, care iti indica rezultatul financiar al campaniei SEO, poti accesa sectiunea Conversions > Multi-Channel Funnels > Assisted Conversions.

 

       KPI SEO #2: Urmarirea (traking-ul) cuvintelor cheie in baza carora se deruleaza campania 

 

Unul dintre aspectele neglijate de cele mai multe agentii SEO este gruparea cuvintelor cheie pe topice si aranjarea continutului site-ului/structurii URL-uri in functie de acestea. Mai departe, pentru fiecare topic in parte, putem grupa cuvintele cheie la modul general astfel:

  • I want to buy words (cuvinte cheie care arata intentia cumparatorului de a cumpara), genereaza trafic organic non-brand;
  • I want to know words (cuvinte cheie care arata intentia cumparatorului de a se informa), genereaza trafic organicnon-brand;
  • Brand words (cuvinte cheie ce pornesc de la preferinta utilizatorului pentru anumite branduri) genereaza trafic organic de brand.

Pornind de la numarul de cuvinte cheie pentru care iti optimizezi site-ul vor trebui urmariti indicatorii specifici acestora: volumul de cautari pentru fiecare grupare de keywords, sezonalitatea, tipul de device.Daca au loc cresteri de la o perioada la alta este perfect, daca nu campania va trebui optimizata.

 

       KPI SEO #3: Procentul de vizibilitate al cuvintelor cheie

 

Folosind un tool de traking putem urmari Visibility Score, KPI’s care monitorizeaza procentul de afisari al site-ului in Google (per grup de cuvinte cheie).

 

       KPI SEO #4: Non-brans click si Non-brand impressions din Google Search Console

 

In contul GSC se pot urmari zilnic click-urile si afisarile aferente traficului organic. Din totalul traficului inregistrat in GSC nu uita sa scazi traficul organic de brand al site-ului tau pentru a obtine un rezultat cat mai apropiat de realitate asupra a ceea ce inseamna traficul organic non-brand.

 

       KPI SEO #5: Organic CTR

 

CTR (Click-through rate) este unul dintre cei mai importanti KPI’s de performanta din cadrul unei campanii SEO de succes. Acest indicator indica frecventa cu care utilizatorii  carora li se afiseaza site-ul tau dau click pe acesta. CTR actioneaza ca un „ranking signal”. De exemplu, daca afisezi date structurate care nu ofera in mod relevant si atragator informatie, chiar daca te afisezi intr-o pozitie de top nu vei atrage prea multi vizitatori pe site. CTR-ul se monitorizeaza din Google Search Console.

 

       KPI SEO #6: Bounce rate

 

Bounce rate este indicatorul de performanta care masoara numarul de vizitatori care a parasit site-ul/pagina web fara a intreprinde nici o actiune. In mod normal are valori cuprinse intre 40 – 60%. Daca procentul este mai mare atunci inseamna ca pagina nu are continut relevant pentru useri si va trebui optimizata.

 

        KPI SEO #7: Average session duration

 

Durata medie a unei sesiuni indica cat timp petrec userii pe site si evalueaza engagement-ul acestora. Daca duratele sesiunilor au valori mici inseamna ca ceea ce oferi ca si continut va trebui imbunatatit. Va trebui re-evaluat internal linking-ul, breadcums, meniul etc.

 

       KPI SEO #8: Cost per click si Traffic Value

 

In cazul campaniilor SEO nu exista un cost per click pe care Google sa il incazeze de fiecare data cand un user face click pe linkul tau. Totusi, traficul organic are costurile lui. Organic CPC indica cat platesti pentru fiecare vizitator provenit din trafic organic si se calculeaza cu formula:    Buget alocat / Trafic organic

Traffic Value este un alt indicator care iti va arata cat ai fi platit in Giigle Ads pentru a aduce acea cantitate de trafic pe site.

 

       KPI SEO #9: Numarul si calitatea backlink-urilor masurate cu Ahrefs Rank (Link Authority Index)

 

Este considerat de catre experti cel mai important KPI’s. Daca valoare acestui indicator scade, semnalul este bun. Inseamna ca site-ul tau a obtinut backlink-uri de calitate in raport cu competitia.

 

       KPI SEO #10: ROI

 

ROI (Return On Investment) este un KPI’s SEO cu caracter general, folosit in toate campaniile de marketing. In campaniile SEO, ROI-ul determina venitul net pe care il obtii dupa optimizarea site-ului si poate fi calculate astfel:

(Venit net obtinut – Costul Investitiei) / Costul Investitiei

In primele luni de la inceperea campaniei SEO acest indicator va avea valori negative. Insa, daca strategia aplicata este potrivita si agentia face toate optimizarile necesare pe parcurs, dupa primele 6 – 12 luni (interval de timp comunicat official de Google ca fiind necesar pentru aducerea site-ului in prima pagina) se vor obtine valori pozitive, intr-o dinamica de crestere constanta a ROI-ului, asa cum este normal.

 

Resurse externe: https://en.wikipedia.org/wiki/Search_engine_optimization_metrics

 

Vrei sa fii informat asupra ultimelor noutati in domeniul optimizarii SEO? Aboneaza-te la newsletterul nostru si vei primi informatii valoroase, care te vor ajuta cu siguranta sa desfasori o campanie SEO de succes.

#KPI SEO #campanie SEO de succes

 

 

 

Web Designers Alley

Agentie de web design si promovare online. Articole despre: web design, creare website profesional, realizare magazin online, servicii optimizare SEO, ce inseamna SEO, campanii Google Ads si campanii Facebook Ads,

Articole recente:

Call Now Button