Adesea auzim dorința de a crea un site de vânzări, dar este esențial să avem o viziune clară asupra obiectivelor și funcționalităților pe care le dorim de la acesta. Este necesar să conturăm cu precizie direcția și scopul acestui proiect digital pentru a atinge succesul și pentru a satisface nevoile clienților noștri.
Ce presupune un site de vanzari?
Un site de vânzări este un portal online dedicat activității comerciale, axat pe satisfacția clientului și realizarea vânzărilor de produse sau servicii. Conform unui recent studiu realizat de American Marketing Association, un astfel de site se concentrează pe experiența utilizatorului și urmărește să ofere clienților oportunități optime de achiziție.
Înainte de orice, este crucial să înțelegem cine sunt clienții noștri, care sunt criteriile lor de navigare pe site, modul în care iau deciziile de cumpărare și așteptările pe care le au în procesul de achiziție.
Pe lângă aspectele legate de calitatea produselor și politica de prețuri, pentru a atinge succesul deplin și pentru a ocupa o poziție de lider pe segmentul nostru de piață, este esențial să acordăm atenție modului în care interacționează clienții cu site-ul nostru.

Optimizarea Experienței Utilizator: 4 Sfaturi Pentru Îmbunătățirea Interacțiunii pe Site
Descoperă patru sfaturi esențiale pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului pe site-ul tău, crescând interacțiunea și satisfacția clienților. De la navigare simplificată la conținut relevant, aceste strategii te vor ajuta să creezi o experiență online memorabilă și eficientă pentru orice tip de site de vanzari.
Atunci cand vreau sa fac un site de vanzari trebuie sa am in vedere in primul rand functionalitatea site-ului:
- Clientii tai pot identifica rapid produsul pe care il cauta?
- Navigarea este facila?
- Userii gasesc informatiile de care au nevoie, fara sa piarda timp?
- Se pot inregistra / loga in cont cu usurinta?
- Check-out-ul este unul prietenos?
Ce parere ai despre comunicare si emotii:
Acest website ma intelege ( vorbeste pe limba mea): construiti informatia in functie de segmentul de audienta caruia va adresati pentru a construi un positive feeling. Uneori este necesat un limbaj popular, mai putin sofisticat. Alteori este imperativa folosirea unui limbaj tehnic de specialitate. Important este ca ceea ce ai de transmis catre audienta ta sa tina seama de cum este aceasta obisnuita sa inteleaga informatia.
Ii pasa de mine (ma asculta, ma sfatuieste): comunicarea cu utilizatorul este cea mai importanta. Nu neglija importanta comentariilor la articolele de blog, la cele din social media, parerile pe care audienta ta le are despre produsele / serviciile tale, fiindca asa poti intelege ce isi doresc clientii tai. Raspunde-le de fiecare data, asculta-i, sfatuieste-i, numai asa vei putea construi o comunitate puternica in jurul brandului tau.
Aspecte pe este recomandat sa le ai in vedere pentru un site de vanzari:
- Pot clientii tai transmite feedback si primi raspuns intr-un timp rezonabil?
- Exista o linie telefonica de suport clienti?
- Exista sectiunea de intrebari si raspunsuri?
Vreau sa fac un site de vanzari, cum abordez partea de siguranta si incredere a utilizatorilor
- Datele lor personale sunt in siguranta?
- Isi pot salva datele cardului bancar in deplina securitate?
- Exista recenzii pozitive care sa adevereasca ca site-ul tau este de incredere?
Despre respectarea promisiunilor facute:
- Primesc exact produsele pe care le-am comandat
- Livrarile se fac in termenul convenit
- Site-ul respecta politicile afisate
- American Marketing Association subliniaza faptul ca este necesara o munca de cercetare permanenta. Interactiunea dintre cumparator si site are un caracter dinamic, suporta modificari de la perioada la perioada.
Concluzie
Un website de succes va tine cont de client, de feedbackurile oferite de acesta si isi va modifica structura corespunzator. Atunci cand esti la inceput de drum si te gandesti „vreau sa fac un site de vanzari” primul pas este conceptia tehnica. La fel de importanta este adoptarea unei strategii de marketing eficiente. In functie de politicile de vanzare pe care le vei aplica, potentialii tai clienti vor avea o experienta placuta sau mai putin placuta.
Porneste intotdeauna de la ideea ca serviciul in sine este mai important decat produsul. Degeaba ai produse de calitate daca descrierile nu sunt pe intelesul clientilor tai. Daca nu exista comunicare pentru ca acestia sa poata obtine intr-un timp rezonabil informatiile de care au nevoie. Degeaba ai preturi bune daca arhitectura navigationala este una complicata si produsul cautat se pierde intr-un ocean URL-uri.
In speranta ca articolul nostru v-a fost de folos, va multumim pentru timpul acordat si va invitam sa cititi si alte articole pe teme de marketing din blogul nostru.
Referinte: American Marketing Association
#sitedevanzari #conversii #trafic

